Badanie satysfakcji pracowników
- przez Super User
-
Odsłony: 4989
Ocena przedsiębiorstwa z perspektywy np. kadry kierowniczej może nie zapewnić odpowiedniej wiedzy, która jest konieczna, aby wykryć nieprawidłowości w działaniu firmy i im skutecznie zapobiegać. W tym celu stosuje się m.in. badanie satysfakcji pracowników, które odbywa się w pełni anonimowo i w komfortowych warunkach, więc osoby zatrudnione szczerze wyrażają swoją opinię zarówno o pracodawcy, jak i poszczególnych działach firmy. Mocne i słabe strony organizacji są podstawą w określaniu działań usprawniających jej funkcjonowanie, dlatego warto postawić na tę metodę.
Firma Workstreet jako wykonawca generalny włączy do realizacji projektu podwykonawcę – firmę Extended DISC Sp. z o.o., która zapewni włączenie do projektu platformy internetowej, w celu realizacji badania na poziomie
e-survey. W zależności od sytuacji, do projektu zostanie wprowadzona opcja wykorzystania kwestionariuszy papierowych.
1. Realizacja
Badanie takie jest przygotowywane w formie ankiety wypełnianej anonimowo przez pracowników
i przesłanej bezpośrednio do Konsultantów Workstreet. Zawartość merytoryczna kwestionariusza powstaje w ścisłej współpracy z Zarządem Firmy, ponieważ musi być ona ukierunkowana na badanie specyficznych aspektów ważnych dla danego przedsiębiorstwa. Wyniki ankiet analizowane są przez konsultantów Workstreet, którzy przygotowują następnie raport podsumowujący dla Zarządu Firmy z rekomendacjami zmian. Nasi konsultanci pomagają
w opracowaniu i wdrożeniu zmian będących wynikiem badania motywacji personelu.
W formularzu badawczym znajdzie się maksymalnie 12 grup pytań zawierających maksymalnie 12 pytań. Badania przeprowadzone będą w przy zastosowaniu e-survey lub w wersji „papierowej”.
Charakterystyczną cechą badań ankietowych jest możliwość zapewnienia całkowitej poufności. Jest to bardzo istotne, żeby zarówno pytania, jak i cały proces były zaprojektowane w taki sposób, aby respondenci mogli udzielać odpowiedzi najszczerzej, jak to tylko możliwe.
Konsultanci Workstreet wspólnie z przedstawicielami Klienta przygotowują komunikat dla pracowników, zawierający informację o celach takiego badania w taki sposób, aby z jednej strony nie powodować niepokoju wśród załogi, a z drugiej strony zachęcić do otwartości.
2. Efekty
Typowy proces działań rozwojowych w oparciu o wyniki badania motywacji i satysfakcji pracowników wygląda następująco:
- Sesja podsumowująca dla przedstawicieli Klienta.
- Konsultanci Workstreet pomagają zidentyfikować luki pomiędzy sytuacją obecną a sytuacją idealną.
- Zostaną wybrane najistotniejsze obszary do doskonalenia / poprawy.
- Sprawdzenie, czy należy wprowadzić jakieś zmiany w systemie zarządzania, aby wesprzeć zaplanowane działania rozwojowe.
- Rozpoczęcie działań rozwojowych przez firmę Klienta.